måndag 28 mars 2011

EN HÄNDELSERIK LÖRDAG

Det blev en härlig utflykt till Kungliga huvudstaden.

Men så mycket folk, alla laddade med kameror och kassar fulla med blommor.

Den här  väggen skulle kunna göra sig i min trädgård. Jag har sedan förra sommaren ett snyggt plank. Jag får fundera på det. 

Själv köpte jag  en gjuten regnmätare som ska pryda en terracottakruka  i sommar tillsammans med vajande gräs tänkte jag.

Sonen satsade mer på lökar av olika slag och äldsta dottern på små sticklingar av pelargoner.
Yngsta barnbarnet ett år roade sig mer med färgglada broschyrer

Väl hemma var det skönt att lägga upp fötterna och bläddra i alla kataloger som jag tagit med mig.
Mycket om kryddträdgårdar sådant som går att plantera i och runt ett växthus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar