fredag 21 oktober 2011

VARANNANDAGSVÄDER





Igår hade jag tänkt att få lite gjort i min lilla trädgård. Solen sken och vädret var höstfint. Jag snabbade på med  inköp och innejobb men när jag var färdig tornade mörka moln upp sig.

Jag tänkte OK då, jag går väl ut ändå. Men då öppnade sig himlen och det var bara att glömma att gå ut och jobba




                                      .




Istället tog jag bilen och åkte till blomsterlandet och köpte mig en bukett blommor, tände ljus och tog en kopp kaffe och lyssnade på regnet som slog mot taket.
                                     Det var inte heller så dumt.




                     .Hoppas att jag har bättre tur idag med utejobbet för nu är solen här igen och har tagit bort nattfrosten.

1 kommentar:

  1. Vilka fina rosor! Blommor och levande ljus kan göra susen en regnig dag... bättre än att sova bort den som jag har gjort efter jobbet!

    Kram

    SvaraRadera