torsdag 7 april 2011

EN VECKAS TRÄDGÅRDSARBETE


Så var då ÄNTLIGEN snön borta och vi kunde börja göra lite nytta i trädgården. För att kunna använda växthuset i sommar måste några glas bytas ut som har farit illa under vintern, där håller vi på och letar bl.a. på blocket.

Vi såg också att det var tvunget att få bort en hel det sly runt växthuset för att det ska få mer sol och i huset måste vi få ut allt  och tvätta rent. Jorden måste också tas bort och ny frisk jord läggas på.

Till nästa vecka hoppas jag att vi ska kunna så de första blommorna  och plantera några av kryddorna som ska finnas i huset.

Jag kan också tänka mig en plats utanför huset där man kan ha ett par stolar och ett litet bord för att njuta av en välförtjänt kopp kaffe.

1 kommentar:

  1. Låter som en skön vecka. Jag vill också komma igång nu... snart gräver jag för hand:)

    Vi ses, kram

    SvaraRadera