måndag 25 april 2011

BLOMMAN FÖR DAGEN

För en vecka sedan satte jag frön av Blomman för dagen inne i äggkaronger.  Oj, vilken fart de tog. Så nu är det dags att ta dem med till växthuset för utplantering. 

Rapporter därifrån lyder att en hel del har kommit upp, rädisor och tagetes. Det har också lämnats plats för tomater och gurkor. 

Vår rabarber som fick en svart hink över sig för några veckor sedan har vuxit ur den  och fått en ännu större över sig. 
Det får nog bli en paj till Valborg
                                                                             

När jag åkte hem för en vecka sedan tog jag med mig kvistar av plommonslyet som vi sågat ner. Det har slagit ut med vackra vita blommor och står i vardagsrummet.

Det är dags att packa lilla väskan och åka iväg några dagar. Få se vad vid ska hitta på att göra då.

2 kommentarer:

  1. Ha det så kul!
    Det kommer växa så det knakar i växthuset.. längtar också!

    Hälsa! Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härliga tider vi har! Välkommen till min blogg och tack för kommentaren. Nu ska jag nosa runt hos er:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera