söndag 1 maj 2011

SKÖNA MAJ VÄLKOMMEN

Våren bromsade in lite i veckan med kalla nätter, så mina Blomman för dagen har inte hamnat i växthuset ännu. Däremot har det hänt en hel del annat där.

Sallad och rädisor är på G. och tomatplantorna har satt fart. Rosmarin, mejram  och lager har kommit i jorden.

En fin skiffergång är lagd inne i huset och vit skuggfärg på glasen för att inte växterna ska brännas av solen.

Igår köpte jag en fröpåse med sommarmorötter De får komma i jorden när jag kommer dit nästa gång. Det kan smaka gott fram i sommar att mumsa på.

Gurkplantor står också på tillväxt men det är alldeles för tidigt att sätta ut dem.

Den här veckan får det bli lite småfix här i min lilla trädgård. Gräset ska klippas och rabatterna behöver ses över. Det får nog bli ett litet besök hos trädgårdsmästaren om inte annat så bara för att titta runt lite.

2 kommentarer:

  1. Åh, vill också börja så. Jag bara kapar ved...

    Vi ses, kram

    SvaraRadera
  2. Du kommer säkert ikapp bara det blir lite varmt
    så ni kan få ihop växthuset ska du se.
    kram..

    SvaraRadera