fredag 20 maj 2011

TRÄDGÅRDSSTÖK


 Den här veckan har jag försökt att vara flitig i min lilla trädgård. Gräsmattorna är klippta, rabatterna är friserade och nya blommor har ersatt påskliljorna i utekrukorna.

Jag berättade om  tornsvalan som har kommit och vad jag också har sett det är  att min lilla flugsnappare och kommit och godkänt fågelholken.




I tre år har jag haft röda dubbla tulpaner i trädgården, döm om min förvåning när de i år har ändrat färg.Till det bättre tycker jag.  Min vita syren blommar riktigt mycket i år det är första gången. Den var ett litet tunt rotskott som på fem år har blivit ett  träd på drygt en meter. Den är jag riktigt stolt över.



Annars i veckan har minsta barnbarnet varit här och hållit farmor i trim. Det är ju bara så härligt att se vad mycket det är som händer hela tiden. Jag var också på babysim i veckan och tittade på min lilla sälunge...och morgon ska vi ses igen då får vi nog gå och köpa glass tror jag om vädret fortsätter som idag.

1 kommentar:

  1. Här är syrenen inte riktigt redo än! Men snart så! Tornsvalan såg jag igår!

    Vi ses imorgon. Kram

    SvaraRadera