fredag 26 augusti 2011

MIN LILLA TRÄDGÅRD


I min lilla trädgård har jag mest höstblommor och  vårblommor kanske därför att jag har varit borta mycket under somrarna tidigare. Det är härligt att få njuta av lite blomsterfägring  i september också och är dagarna så fina som idag så kan det inte bli bättre.





 På den inglasade uteplatsen har jag några krukor med blandade slingerväxter. Den här har tagit riktig fart från sin kruka framför ett av fönstren, en annan har sökt sig upp under taket och kommer snart att blomma med många blåa blommor.





Jag har funderat en hel del på varför det har varit så mycket smuts på en av fönsterbänkarna, på uteplatsen, men nu har jag fått förklaringen. En gigantisk spindel huserar bakom en bambusjalussi och där sitter den stor och tjock
och väntar på små ovetande insekter som den kan sätta i sig.  Blää...


                                 



Idag har jag plockat bort mina pumpor som hade trasslat sig in i spireahäcken och i min syren. Det blev rätt så många som nu ska torka. Några får jag nog ta med mig och lägga på tork  i växthuset för där gick de inte till så bra. Det  kanske  var för varmt och torrt eller också hade mördarsniglarna varit framme.


På söndag får jag i alla fall titta över den stora trädgården och växthuset. Det är dags att packa lilla väskan. 



                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar