måndag 8 augusti 2011

SYREN MED FRUKTER



                              Det är dags att skriva lite om mina pumpor igen.

              Jag kan tänka mig att de snart måste plockas bort innan      
              de blir för tunga för min lilla syren.  





                     De är riktigt ståtliga, några är vackert gröna andra mer gula.
 De får hänga ett par dagar till så att jag får visa dem på stället när vi ses på onsdag.


                                  Rapporten från växthuset lyder

                               det har äntligen kommit regn.

Men det är nästan  för sent. Träden runt omkring har gulnat och tappat sina blad, både kastanjen och guldregnet. Äppelträden har släppt den lilla  frukt som fanns. Vi får hoppas på att astrarna och gladiolusarna tar upp sig och blommar. Rosorna lika så.

                 I växthuset däremot mognar det mer och  mer för varje dag.

         Tomater och gurka kan vi säkert skörda ännu några månader.      







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar