fredag 30 september 2011

HÖSTPYSSEL

Vilka fantastiska dagar det har varit.

Jag har passat på att vara flitig i min lilla trädgård. så flitig att jag kunde köra iväg två sopsäckar till återvinningen idag.




 Efter allt regn som har kommit de sista månaderna var det ganska mycket att ta rätt på.

När jag var färdig på entrésidan kunde jag placera ut min nya utebelysning, som köptes i Kungl. huvudstaden förra veckan.

Oj vad fint det blev och vad de lyste upp bland blommorna  på kvällen.



På vår Tysklandssemester köpte vi  tulpaner

Dubbla vit/röda Horizon, gul/röda Banja Luca och de som jag tror mest på är naturligtvis  de vit/röda Happy Generation.

De får pryda rabatten under köksfönstret.


Imorgon tänkte jag fortsätta på baksidan av huset med att  kantgräva runt rabatterna och tömma pallkragen.

Det kan nog bli en timme i solstolen också med kaffe och lördagskorsordet om vädret håller i sig.

1 kommentar: