söndag 3 juli 2011

MÖRKA MOLN

                      
 Ibland är det skönt att få vila blicken långt bort i horisonten och stänga av alla sina tankar.

 Så kändes det idag. Jag åkte ut till kusten och satte mig  på  en bänk vid en brygga och bara  lyssnade till vågskvalpet, vinden och måsarnas skrik. Segelbåtar var på ingång med revade segel, och fritidsfiskare samlade ihop sina fiskegrejer, städade ur sina båtar för att i sinom tid åka hem med sina fångster. 

Jag blev sittandes där ganska länge och drog in dofterna från havet  och vresrosorna  som blommade bredvid mig i strandkanten. Jag önskade  att man kunde spara bilder och förnimma dofter och plocka fram dem när novemberrusket kommer eller när februarimörkret sänker sig redan klockan tre på eftermiddagen.   

Ibland undrar jag om vi tänker på hur fantastiskt det är att få bo som vi gör här uppe i Norden.

Jag hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar