fredag 1 juli 2011

SVALORNA FLYGER LÅGT




Det drar ihop sig till helg. 
Något märkligt är dock att då ofta 
solen försvinner och mörka moln tornar upp sig. En sådan dag är det idag.
Det är en klibbig värme och solen sticker elakt .
Långt bort hörs dovt muller.






Jag trotsar solen och värmen och dricker mitt kaffe ute på gräsmattan.Har laddat med ett korsord och en keps för att klara solljuset.

Gräsmattorna klippte jag igår och några av sommarblommorna har jag bundit upp. Regntunnan tömde jag och kan nu i lugn och ro invänta omslaget av vädret. Synd bara för dem som har jobbat en hel vecka och vill njuta i helgen. Det här är kanske en av fördelarna med att disponera sin tid.

Ikväll får det bli fredagsmys.

1 kommentar:

  1. Litemoln, känns rätt skönt. Inatt var det såå klibbigt. Jobbade bara tidig morgon idag, nu är det helg. Gött! Känner mig slö och har inte nåt inbokat.

    Var ligger den välfyllda loppisen som du visar på bild?

    Vi hörs. Kram

    SvaraRadera