torsdag 17 november 2011

NÄRMARE ADVENT

Allhelgonadagen och farsdag passerade snabbt förbi och ingen snö i sikte.


Vi var riktigt flitiga ute förra veckan. Vi hann med att kratta, tömma växthuset och göra några utekrukor fina inför vintern. Några växter står kvar i växthuset. Det är lager,lavendel, rosmarin och naturligtvis vindruvan. Hoppas att de klarar vintern, vi får vattna igenom ordentligt och täcka upp lite runt rötterna.



Det hundraåriga biggarråträdet har blivit kapat och uppsågat till fåglarnas förtret och väntar nu på att köras till tippen. Några vändor med lönnsly från skogen körde vi också bort.



Vintern verkar att ha bromsat upp lite,dagarna är fortfarande ljusa och nätterna relativt ljumma. I rabatterna blommar fortfarande krasse och ringblommor och en del vårblommor har också visat sig.


         I min lilla trädgård har jag små nabbar av snödroppar. 
          Vintern kan gärna vänta med snö och halka för min del.

                                               Minst en månad till





1 kommentar:

  1. Det är skönt varje dag det inte kommer någon snö!

    Idag kommer jag hem när det är ljust, då ska jag också fixa lite ute. Du kanske behöver lite mer skogspynt?
    Kram

    SvaraRadera